A Localinfo Információ Szolgáltató Kft. kidolgozott egy
teljesen áttekinthető, könnyen kezelhető és feltölthető információszabadság szabványportált,
amely segítségével gyorsan és olcsón eleget tudnak tenni az önkormányzatok és
közfeladatot ellátó szervezetek a jogszabályi előírásoknak.
A struktúra teljesen követi a jogszabályi előírásokat, így
amennyiben a közfeladatot ellátó szerv az általunk kínált információ szabadság
modult integrálja, biztos lehet benne, hogy megfelel a jogszabályi
követelményeknek. Az adatok frissítését, módosítását önálló szerkesztői felület
biztosítja, amelyen keresztül tölthetik, változtathatják az adattartalmat. A
rendszert egyetlen kattintással elérhetővé tesszük az önkormányzat honlapjáról.
Emellett, ha igénylik az adatok rendszeres frissítésének, karbantartásának
gondját is levesszük az önkormányzat válláról, valamint gondoskodunk az adatok
eljuttatásáról a közadatkereső felé (Minden egyes frissítést, új adat, rendelet
stb. feltöltését továbbítani kell a Közadatkereső felé).
Az információszabadság-megoldások
buktatói - Amire fontos odafigyelni!
1. Az első és legfontosabb kérdés: nyújt-e
lehetőséget a megvásárolni kívánt rendszer arra, hogy a feltöltött adatokról és
azok módosulásairól automatikus
tájékoztatást küldjön a Közadattár felé, vagy minden egyes
módosításról manuálisan kell Önöknek leíró adatokat gyártaniuk a Közadattár
számára? (A Közadattár felé történő adattovábbítást a jogszabály előírja)
2. Megoldott-e az adatmódosításokkor, hogy
bizonyos tartalmak korábbi változata 1 vagy 5 évre archívumba kerüljön,
mások pedig törlődjenek attól függően, hogy mit ír elő a jogszabály?
3. A jogszabályoknak megfelelő struktúrában
férhetők-e hozzá az adatok?
4. Lehetővé teszi-e a rendszer különböző dokumentumok feltöltését
(például rendeletek, szervezeti struktúra ábrája elérést biztosítva a
szervezeti egységek feladatainak leírását tartalmazó dokumentumokhoz)
5. Biztosítja-e a rendszer az IHM rendelet
melléklete szerinti átlinkeléseket
(pl. a testületi ülésektől biztosít-e elérést az ülésre beterjesztett
előterjesztésekhez ülésenkénti bontásban, valamint az ott hozott döntésekhez, a
szavazás adataival; az ügyintézés adattartalomnál biztosítja-e az ügyintézéshez
szükséges a formanyomtatványok letölthetőségét ügycsoportonként
(ügytípusonként) és eljárás-típusonként csoportosítva)
6. Áttekinthető-e az a struktúra, amelyben
az önkormányzat rendeleteit
közli a rendszer? (Vagy kénytelenek megtartani a korábbi rendelettár
megoldásukat az áttekinthetőség érdekében, és külön-külön feltölteni a honlapra
és az információszabadság felületre a rendeleteket és módosításaikat, dupla
munkával?)
7. Az SZMSZ-t, költségvetést, zárszámadást
és azok módosításait elegendő-e feltölteni a rendelettárba és oda belinkelni a
Tevékenység vagy a Gazdálkodás adattartalmaktól vagy duplán kell feltölteni
ezeket a megfelelő helyekre?
8. Van-e átvezetés a honlapról a Közadattár portáljára?
9. Van-e vakoknak és gyengénlátóknak készült
változat?
A Localinfo által kínált
megoldás mindezt teljesíti, sőt még többet is!
Így például az információszabadság blokk (háttérportál) megjelenését hozzá
tudjuk igazítani az önkormányzat főoldalához, így folyamatos átjárás
biztosítható az önkormányzat főoldala és az információszabadság háttérportál
között, így az adatokat nem kell két helyre feltölteni és karbantartani (pl.
polgármester, képviselők elérhetősége, fogadóórái, stb.)
Az önkormányzat intézményeinek ugyanúgy közölniük kell az információszabadság törvény
által előírt adatokat! Mi erre is egységes, az önkormányzat információszabadság
honlapjával összeköttetésben álló és harmonizáló megoldást kínálunk!
Örömmel állunk rendelkezésére további információkkal a tamas.csaba@localinfo.hu e-mail
címen.
INFORMÁCIÓSZABADSÁG SZABVÁNYPORTÁLOK
Ne legyen gondja az e-információszabadságra! |
|
|